✓ AFAS expert ✓ Vakkennis ✓ Gespecialiseerde teams
4 juni 2020

Weer terug naar kantoor! Veel bedrijven stellen de kantoorpanden weer gedeeltelijk open. Daarbij blijft de 1,5 meter-regel uiteraard van kracht. Daarom is het belangrijk dat het niet té druk wordt op kantoor. Hoe kan je een veilige werkplek op kantoor garanderen voor jouw medewerkers? Eenvoudig: richt werkplek reserveren in via InSite!

 

 

Beschikbare werkplekken inzichtelijk maken

Door de maatregelen van het RIVM zullen de werkplekken op kantoren anders verdeeld worden. Ook zijn misschien niet alle werkplekken beschikbaar. InSite is hét centrale informatiepunt dat jouw medewerkers regelmatig raadplegen. Een logische stap zou zijn om daar inzichtelijk te maken of en wanneer op kantoor gewerkt kan worden.

 

 

Cursusmanagement inrichten

Hoe je dat regelt? Via Cursusmanagement kan je in AFAS Profit aangeven waar je hoeveel werkplekken beschikbaar hebt. Dit kan je zo eenvoudig of uitgebreid maken als je zelf wilt. Jouw hele bedrijfspand heeft bijvoorbeeld 60 werkplekken beschikbaar of je wilt per locatie of per verdieping een aantal plekken laten reserveren. Dit kan allemaal!

 

Afhankelijk van hoe dit bij jouw bedrijf past, kan je ‘cursusevenementen’ inrichten. Dit klinkt misschien gek, een werkplek is toch geen cursus? Dat klopt, maar deze functionaliteit van Profit is heel goed te gebruiken om het aantal beschikbare plaatsen in de gaten te houden.

 

 

Inschrijven voor een werkplek via Profit

Is het nodig dat een medewerker een dag naar kantoor komt, dan schrijft hij zich bijvoorbeeld in voor een ‘Werkplek 1e verdieping’. Zodra de medewerker is ingeschreven, wordt het aantal beschikbare plaatsen op die dag voor die locatie automatisch aangepast. Voor alle medewerkers is duidelijk of er nog plek is of niet.

 

Zoals je gewend bent in Profit, kan je het zo gek maken als je zou willen.

Moet de medewerker een bevestiging ontvangen? Dat kan!

Moet een reservering geannuleerd kunnen worden? Ook dit is mogelijk.

Moet een teamleider akkoord geven op de inschrijving om de noodzaak te bepalen? Geen punt.

 

 

Advies van onze AFAS Consultants

Bij Optimo gaan wij onze werkplekken op dezelfde manier reserveren. Ons advies is om zo eenvoudig mogelijk te beginnen. Wil jij ook een praktische oplossing voor de huidige situatie en heb je hulp nodig bij de inrichting? Dit kan je volledig en op afstand laten doen door een AFAS Consultant!

 

Als je cursusmanagement al gebruikt, kan een van onze AFAS Consultants binnen twee tot vier uur een bruikbaar reserveringssysteem inrichten. Is cursusmanagement nog helemaal nieuw voor jouw organisatie, dan hebben we een halve tot een hele dag nodig om dit voor je in te richten.

 

We helpen je graag! Neem contact met ons op en vul bij jouw aanvraag ‘Werkplek reserveren’ in.

 

Ankie Bos
AFAS Consultant