Geplaatst op 23 februari 2017

Amersfoort, 23 februari 2017 – Burgemeester Lucas Bolsius heeft donderdag het nieuwe kantoor van zakelijk dienstverlener en business process outsourcer Optimo in een pand aan de Wijersstraat in Amersfoort officieel geopend.

 

De verhuizing van de sterk groeiende partner van het Leusdense bedrijf AFAS heeft veel voordelen voor de stad. De nieuwkomer zorgt voor veel werkgelegenheid, werkt samen met lokale leveranciers en is ook maatschappelijk actief door haar betrokkenheid bij de stichting Jinc. Het in Leusden gestarte bedrijf bestaat nu 2,5 jaar en is in die tijd uit zijn jasje gegroeid. Optimo begon in 2014 met zes medewerkers en heeft nu 63 werknemers op de loonlijst staan. Daarom is de jonge onderneming verhuisd naar een groter pand waar voorheen Philips en TomTom waren gehuisvest.

 

Optimo biedt werk aan jonge talenten en professionals met ruime ervaring en start binnenkort met een Optimo Academy. Via deze instelling worden medewerkers voor de dienstverleningen van Optimo klaargestoomd. Het nieuwe lokale bedrijf opereert landelijk, maar heeft ook nauwe banden met de gemeente door samenwerking met lokale leveranciers, zoals Xcellent, Lomans, Mercuur’s, Avbrothers, Fijri interieurbouw en Rohde & Grahl. Verder is Optimo partner van Jinc. Deze stichting maakt lager opgeleide Amersfoortse scholieren wegwijs in het bedrijfsleven. Optimo biedt de jongeren sollicitatietrainingen en bedrijfsoriëntaties aan.

 

Daniel Ballijns, oprichter/directeur van Optimo, is blij met de nieuwe werkruimte in de buurt van het station en dicht bij het centrum van Amersfoort. ,,Ik ben erg trots dat we na slechts 2,5 jaar al op zoek moesten naar een groter pand. Vanwege de centrale ligging van ons nieuwe kantoor, zowel in het land als in Amersfoort, is Optimo nu nog beter bereikbaar voor onze medewerkers en klanten. En dankzij de flink toegenomen ruimte zijn we nog beter voorbereid op de groei, ontwikkeling en professionalisering van ons bedrijf.”

 

Optimo is een jonge en dynamische organisatie die een fullservice dienstverlening biedt op het gebied van Afas software. Het bedrijf is gespecialiseerd in het automatiseren van administratieve ERP processen en het outsourcen van deelprocessen, zoals salaris- en personeelsadministratie. Daarnaast bestaat het portfolio van Optimo ondermeer uit detachering op het gebied van softwarebeheer en -onderhoud en werving en selectie voor klanten. Klanten van Optimo zijn onder andere BSH, KFC, Pon, Rabo Vastgoedgroep en de Sint Maartenskliniek.


 

Meer informatie

 

https:www.optimo.nl
Daniel Ballijns, directeur Optimo
M: 0655375669, E: daniel.ballijns@optimo.nl

Optimo