AFAS expert Vakkennis Gespecialiseerde teams
5 december 2023

Als je werkt met AFAS, zal AFAS Profit voor een groot deel van jullie processen het vertrekpunt zijn, waarna er (al dan niet gekoppeld) wordt gewerkt met andere pakketten. Voor zowel jou als jouw medewerkers is het natuurlijk fijn als alles vanaf één centrale plaats mogelijk is! In deze blog leggen we uit hoe je meldingen van incidenten met cliënten (MIC) en meldingen van incidenten met medewerkers (MIM) automatiseert in AFAS Profit.

 

MIM-meldingen automatiseren in AFAS Profit

AFAS Profit brengt naast standaardisatie ook een heleboel vrije inrichting. Wist je dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is om jouw MIM-meldingen in AFAS Profit vast te leggen? Meldingen worden dan gelijk in het juiste dossier geplaatst. Dat is niet het enige voordeel: vanuit de vrije inrichting kun je, afhankelijk van de gegevens die ingevoerd zijn, de opvolging automatisch laten bepalen. Wij kijken graag samen hoe we ervoor kunnen zorgen dat een MIM-melding altijd bij de juiste personen terechtkomt. Zo kan jouw organisatie incidenten in kaart brengen en de juiste opvolging geven.

 

Met een stuk inrichting binnen AFAS creëer je toch een standaardisatie van een belangrijke registratieverplichting in de zorg. En het beste: als je werkt met AFAS, dan staan jouw medewerkers altijd in het systeem. Hierdoor is automatisering altijd mogelijk. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat meldingen snel verwerkt kunnen worden. Gebruikte je nog geen digitaal meldingsformulier? Dan is dit helemaal een win-win!

 

In een handomdraai voldoen aan de registratieplicht

Ook MIC meldingen kunnen worden vastgelegd in AFAS. Door eenduidige vastlegging op één plek heb je alle gegevens altijd paraat en op orde. Heb je ook jouw cliënten in AFAS staan? Dan biedt AFAS ook de mogelijkheid om de MIC meldingen aan de cliënt te koppelen. Zo heb je echt overzicht en voldoet jouw personeel in een handomdraai aan de registratieplicht voor ongevallen. 

 

AFAS op maat voor de zorg

Niemand zit op MIM- of MIC-meldingen te wachten, maar wanneer dan toch incidenten plaatsvinden is het belangrijk om deze adequaat en centraal te registreren. Door onze kennis van AFAS en het digitaliseren van werkprocessen bieden wij op maat gemaakte oplossingen voor de zorg. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op, onze specialisten helpen je graag verder!