✓ AFAS expert ✓ Vakkennis ✓ Gespecialiseerde teams
3 november 2021

ATOSS kondigt Optimo aan als hun eerste servicepartner in Nederland. Het portfolio van de implementatie partner van ERP-systemen vormt een perfecte aanvulling op de workforce management-oplossingen van ATOSS. Wereldwijd gebruiken zo’n 10.000 bedrijven deze oplossingen om de efficiency te verhogen, de productiviteit van het personeel te verbeteren en te voldoen aan digitaliseringseisen. ATOSS opereert de Nederlandse markt vanuit de vestiging in Utrecht. De samenwerking met Optimo heeft als doel het verder optimaliseren van workforce management en back office door de combinatie van twee gerenommeerde software-oplossingen.

 

Als hoofdcontractant zal Optimo projecten voor personeelsbeheer uitvoeren, gebaseerd op de ATOSS-bedrijfsoplossingen, opleidingen verzorgen, de hotline beheren en onderhoud uitvoeren. De twee partners werken al aan een verdere koppeling tussen AFAS en ATOSS; de integratie zal een strategische pijler worden in hun productoplossingen en diensten.

 

Met meer dan 30 jaar ervaring, volgt ATOSS een holistische benadering van workforce management. Het unieke portfolio biedt het volledige spectrum van personeelsplanning, prognoses en tijd- en aanwezigheidsmanagement met innovatieve productideeën en geavanceerde softwaresystemen. Met betrekking tot de samenwerking benadrukt Dirk Haeussermann, Co-CEO van ATOSS Software AG: “Het stimuleren van internationale groei in de markt van workforce management is de kern van de ATOSS strategie. Door de ERP-knowhow van Optimo te combineren met onze expertise op het gebied van workforce management, maakt het ons een sterke kracht voor organisaties van alle markten en groottes in Nederland.” Voor ATOSS zijn betrouwbare partnerships de sleutel tot het ondersteunen van hun klanten in alle markten. De specialist in workforce management is toegewijd aan kwaliteit en waarde voor de klant. Optimo ondergaat een uitgebreid certificeringsproces om deze hoge standaard te garanderen.

 

Optimo is in 2014 opgericht met als doel om de backoffice van een breed scala aan klanten en industrieën te optimaliseren. Ze zijn een belangrijke speler in de Nederlandse AFAS-community en een one-stop-shop voor hoogwaardige klanten als Ewals, Univé en PinkRoccade. Als een van de snelst groeiende consultancy organisaties van Nederland biedt Optimo een uitgebreid portfolio van AFAS consultancy, outsourcing en detachering die groei en efficiëntie ondersteunen. Daniel Ballijns legt uit: “Het verbeteren van processen zit in ons DNA. Dat doen we al met ERP-software van AFAS. Door de samenwerking met ATOSS kunnen we al onze klanten helpen hun backoffice- en HR-processen verder te optimaliseren. We kijken er erg naar uit om met ATOSS samen te werken en de enorme toegevoegde waarde van ATOSS workforce management te implementeren.”

 

Optimo

Optimo werkt met bevlogen verbeteraars die iedere dag weer indruk maken op klanten en hun medewerkers. Met hun integrale aanpak helpen de vakspecialisten het maximale uit de backoffice te halen. Dit doen zij met enthousiasme, creativiteit en positiviteit en zijn hier trots op. Tegelijkertijd staan ze open voor feedback om zo te leren wat beter kan. Daarbij verliezen ze het geven van complimenten en het samen vieren van successen niet uit het oog.

 

Optimo is gevestigd in Amersfoort met bijna 100 collega’s en is constant in beweging, om zo verdere groei te realiseren. Een groei die nog verder gerealiseerd wordt door innovatie en nieuwe ideeën te stimuleren. En door uit elke situatie het beste te halen, ook al is dit niet altijd de ideale situatie. Dit maakt Optimo flexibel en helpt de klant om de beste oplossingen te vinden.

 

Door beter samen te werken kan Optimo meer leveren dan dat de klant vraagt. Iedereen draagt met zijn kennis bij aan het resultaat en stelt daarbij vragen aan collega’s. Zo helpen ze elkaar en gaan samen uitdagingen aan.

 

Het is de ambitie van Optimo om in 2025 de toonaangevende partner te zijn voor het duurzaam optimaliseren van de backoffice van organisaties in Nederland. Dit kan gerealiseerd worden dankzij het samenspel van vakspecialisten en diensten waardoor zijn Optimo uniek is in de markt. Door lange termijn relaties aan te gaan met de klanten en te komen met echte oplossingen die impact maken. De pay-off luidt dan ook niet voor niets: Samen impact maken. Voor meer informatie: www.optimo.nl